Se upp, här kommer jag!!!

Vilken adrenalin kick :D Var ute och övningskörde för första gången i mitt liv med käre Anders. Först körde han bort till industriområdet här i Staffanstorp och väl framme satte vi upp skylten "övningskör" innan jag satte mig bakom ratten. Sen var ju första utmaningen att starta och sedan hitta dragläget. Verkligen inte det lättaste jag har gjort, blev en och annan motorstopp innan jag slutligen fick igång den och började rulla framåt. När jag väl gjort det skulle jag växla upp till tvåan, gick hur bra som helst.
Sen skulle jag försöka backa. Inte heller så lätt och även där blev det ett motorstopp. Men slutligen lyckades jag även med det och körde vidare. Körde ut på en lite smalare landsväg med massa kurvor och lite backigt, gick jätte bra det med. 
Men, sen när vi skulle korsa en 90 väg fick jag lite panik och trodde aldrig att jag skulle komma över pga alla bilar som körde. Men jodå, Evelina fixar allt ;)
Sen körde vi tillbaka till Staffanstorp, och innan jag parkerade där hemma körde vi en extra runda så jag fick prova på att växla upp till 5an. (fast det var meningen till 3an) Så då blev de lite mer fart!!! 

Men värst var nog när jag skulle köra igenom en rondell och det kom en buss i full fart från höger. Och jag som skulle tänka både på kopplingen, bromsen, blinkersen och lite till fick nästan panik...men det löste sig hur bra som helst och vi kom hem i säkerhet!
Så redan i morgon väntar nästa tur. Ser verkligen fram emot det, riktigt kul var det. 
Men nu måste jag först sova och genomlida en lång dag i skolan. 

Puss godnatt på er :) <3







Kommentarer
Postat av: matilda

Herre gud jag får ångest, alla är så duktiga på att göra och jag är verkligen inte duktig. (A)



Kramar

2010-09-22 @ 10:48:01
URL: http://mmmmmmatiilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0