Bättre än aldrig förr.

Nu kan jag inte hålla mig längre...
måste berätta hur underbar helg jag har haft trots att jag har varit uppe före tuppen båda dagarna. Så här var det. I lördags gick jag upp 06.30 för att fixa mig, äta och packa klart väskan för att sedan kunna vara på Aura kl. 07.30 och där ifrån köra vidare upp till Halmstad för att tävla.

Efter en lång bilresa...
var vi framme efter ca 1,5 timme. Då var man lagom trött i benen och nacken efter att ha somnat väldigt obekvämt i bilen! Men det var bara att komma igång snabbt sen eftersom jag skulle spela redan 09.30. Så det blev en snabb uppvärmning och sen försökte jag hitta min dubbelpartner som jag aldrig träffat innan. Så blir det när man anmäler sig "öppen" i en tävling, då kan man bli ihop parad med en annan som också anmält sig öppen. 
Skulle spela med en tjej från stockholm, Mikaela heter hon. Och självklart går vi in och vinner matchen i två raka sett. Och vi är vidare till final.

Det ser lovande ut...
Sen var det bara till att vänta, vänta och vänta, på att man skulle få spela sina andra matcher. Till slut var det min tur att spela singel nr 1 kl.12.10. Gick väldigt bra och vann första matchen ganska enkelt. Nästa match spelades lite innan 15.00 och denna gången var det mot min dubbelspelare Mikaela. Men det var bara att köra på. Ibland måste man bara tänka på sig själv lite mer än vanlig! Och här blev min andra vinst.

Och jag gör det igen...
Min sista singel var mot Amanda. Och även den avgörande vem som skulle gå till final eftersom vi båda hade vunnit våra två andra matcher. Första sett vann hon, men det var jämnt. Men när vi kom till andra sett ledde jag stort, 8-0 till mig. Men efter ett tag tog hon igen lite och när det stod 20-9 till mig trodde jag det skulle gå. Men jag tappade hela 9 poäng innan jag till slut slog henne och vann sedan även i tredje sett. Där med gick JAG till final i Damsingel B. 

Kan inte fatta det...
Egentligen skulle alla finaler hållas på söndagen men den blev framflyttad av vissa skäl och jag spelade finalen 19.30. Tyärr var det inte rätt stämning i hallen för en final eftersom nästan alla hade åkt hem då. Men vad gjorde det när jag faktiskt VANN MIN FÖRSTA TÄVLING I SINGEL! Helt galet, kunde först inte fatta att jag verkligen vann. Men nu har jag väl hunnit smälta det. Synd bara att man inte fick någon fin puckal eller liknande. Fick bara en Yonex tröja! Men det är äran man vinner, och poäng som sedan sammanställs. Så när jag fått tillräckligt blir jag
A-klassad! Det var slutet på min underbara helg...
NU JÄVLAR TAR JAG DOM!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0