Det påverkar...

Jag är så glad att jag aldrig ska jobba på ett dagis! Efter att ha jobbar en hel vecka som badmintontränare två timmar om dagen med småbarn från 5 år upp till ca 14 år känner jag att man blir så otroligt trött på att säga till dom hela tiden om vad de får och inte för göra osv.
Till en början var det ju självklart kul, annars hade ja ju inte ställt upp att jobba under veckan, men synd bara att man tröttnar så fort.
Men en sak som jag verkligen inte tål med vissa barn är att de inte lyssnar eller har respekt för en. Att de inte lyssnar på tränaren. Finns så otroligt många som försöker leka tuff och cool och sen drar de med sig massa andra som också tycker att det är coolt att vara kaxig. Det går mig verkligen på nerverna.
Tur då att man kan ryta till lite extra när de behövs så de verkligen fattar att man menar allvar. Men tyvärr varar det ju inte mer än en träning för än de börjar på samma visa om igen.
Anledningen till att barnen blir så är oftast föräldrarna som inte riktig
Jag är så glad att jag aldrig ska jobba på ett dagis! Efter att ha jobbar en hel vecka som badmintontränare två timmar om dagen med småbarn från 5 år upp till ca 14 år känner jag att man blir så otroligt trött på att säga till dom hela tiden om vad de får och inte för göra osv.
Till en början var det ju självklart kul, annars hade ja ju inte ställt upp att jobba under veckan, men synd bara att man tröttnar så fort.

Men en sak som jag verkligen inte tål med vissa barn är att de inte lyssnar eller har respekt för en. Att de inte lyssnar på tränaren. Finns så otroligt många som försöker leka tuff och cool och sen drar de med sig massa andra som också tycker att det är coolt att vara kaxig. Det går mig verkligen på nerverna.
Tur då att man kan ryta till lite extra när de behövs så de verkligen fattar att man menar allvar. Men tyvärr varar det ju inte mer än en träning för än de börjar på samma visa om igen.

Men nu är det nya tag som gäller, och hoppas att det kommer lite nytt folk till träningen nu efter lovet när vi har haft kul i fem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0