Se upp för dörrarna, dörrarna stängs!

Igår var jag och Matilda i Ystad! Men vad vi skulle göra där hade vi inte en aning om. Vi satte oss på tåget kl:10.19 och var framme lite över 11. På tåget fick an inte använda mobil, inte röka och inte ha starka dofter på sig. Men peta i näsan, de fick man minsann göra!!!! Och efter varje stopp sa dom i högtalarna innan dörrarna stängdes "dörrarna stängs" Vi (jag)tyckte det var väldigt roligt. Varför vet jag inte!


Gick en runda i den lilla staden dom hade, och blev även intervjuade av en snubbe som frågade massa frågor om Hultsfedsfestivalen!
Jag sa bara att det var synd för dom som brukar gå på den men jag själv är inte ett dugg intresserad av den. Sen skulle han ta en väldig massa närbilder på oss oxå. Så idag är vi med i tidningen. Vad den heter vet jag inte riktigt men var något i stil med Ystad hallanda! Kanske, har inte så bra koll.

På stan köpte jag ett linne på H&M. Behövs alltid! Vid 2 tiden tog vi bussen till stranden. Super mysigt, men lite för kallt och blåsigt för att bada tyvärr. Men som sagt, det var fint.






Sen gick vi vidare och köpte glass innan vi tog bussen tillbaka för att sedan åka tåg hem igen! Var en underbar dag, men det tar verklige slut på ens krafter att gå i okända byar och städer.

Pusspuss! <3


Kommentarer
Postat av: Matilda

Härlig Dag! hoppas att det blir fler äventyr till okända städer. :D



Kramar

2010-07-01 @ 23:02:59
URL: http://mmmmmmatiilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0