Snart är det jul, här i vårt hus!

Ja, tyvärr stämmer det ju...Eller vet inte om jag ska säga tyvärr, för det kan verkligen vara mysigt på julen om man bortser från att man går upp ett kilo av all den godamaten, dagarna innan julafton alltid är så stressiga för man ska göra allt de där lilla sista som man inte har fixat innan som t.ex. JULKLAPPARNA! En annan sak som jag tänker på är att vi faktiskt bor i Skåne, vilket betyder att det inte blir så värst kallt här om vintern, som då leder till att när vi väl får snö blir det bara snöblask och blött dagen efter. Det är jobbigt :(

Men,
som tur är finns det ju även bra saker med julen. Man får ju faktiskt dom julklappar som någon har köpt till en i julvimmlet, man sjunger massor med jullåtar och spelar julmusik som i slutet brukar vara ganska uttjatat :P 
Och idag fick jag min första riktiga julstämmningen för att vi just sjöng julsånger på musiken! Och faktum är att jag har redan planerat en massa saker vad jag ska ge till vem i julklapp. Då slipper det bli så stökigt ;)

Så lycka nu till med JULEN och gör inte allt i sista minuten så blir det inte så stressigt ;)

Pusspuss o godnatt! <33

Kommentarer
Postat av: matilda

Lilla du, du stressar mig! Du kan ju inte säga att det snart är ju det är en hel månad dit. jag ska hinna med mycket tills dess. :P btw ska du vara med i något luciatåg?



Kramar till dig galning!

2009-11-17 @ 18:33:49
URL: http://mmmmmmatiilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0